Adgang til cua0

----- Oprindelig meddelelse -----
Fra: Søren Gade <nsg@xxxxxxxxxxxx>
Til: Sslug <sslug-teknik@xxxxxxxx>
Sendt: 2. juli 1999 23:54
Emne: [TEKNIK] Adgang til cua0

Da ingen svarede sendes den lige igen.
Please help!!!!

CU Søren

Hello Sslug
Jeg har omkonfigureret min kerne med tilhørende selvskabte problemer.
Når jeg forsøger at koble op til internettet som root, kommer jeg fint igennem men der syntes ingen forbindelse mellem nettet og min netscape. Ifølge detalje i det lille billede hvor man kan se hvor længe man er på o.s.v. flyder dataene fint med blinkende grønne og røde lamper og ind bytes stiger lystigt, men altså ingen dataer til netscape.
Hvad kan det skyldes?

Når jeg som bruger kobler op når den lige at danne forbindelse, men så dør den med følgende fejl.
pppd dæmonen døde uventet.
Ved tast på detalje vises
Failed to open /dev/cua0: Permission denied
Skal der gives adgang til cua0 og andre porte, eller er det noget andet, og hvordan gør man disse ting.

På forhånd tak.

CU Søren