Problem med streaming af Matroska filer med MediaTomb

Da vi har et par medieafspillere i huset er jeg begyndt at overføre
alle vores DVD film og TV serier til vores medieserver.

Medieserveren er en Debian maskine der kører lokalnet fildeling via
Samba af vores film og musik.

Distributor ID: Debian
Release:        6.0.6
Codename:       squeeze

MediaTomb UPnP Server version 0.12.0

Da vores medieafspillere (Asus O!Play + Asus transformer) understøtter
afspilning fra en upnp kilde, har jeg prøvet og installere MediaTomb.

De fleste at de film jeg har lagt ind på systemet er lagt ind ved brug
af Handbrake / handbrake-gtk - og ligger i mpeg format - men nogle
ligger i Matroska formatet.

Problemet er blot at når jeg forsøger at afspille fra MediaTomb så
fejler den med alle Matroska filer - hvor mpeg virker fint.

Ved afspilning direkte fra filen (over windows share) virker det fint.

Da mine afspillere understøtter Matroska formatet er der ikke brug for
at MediaTomb transcoder filerne - og dette er ikke slået til i
konfigurationsfilen.

Er der nogen som har erfaring med MediaTomb - eller er der anden lign.
software som måske er bedre egnet som medie bibliotek, som understøtter
UPNP?

Hilsen
JesperKP

Follow ups