netbank og java8 problemer

Blot til orientering vis andre skulle rende ind i java8 problemer.

Jeg har i nogen tid kørt Oracle java 8 (1.8.0) på ubuntu
med den installer der kan findes på
http://www.webupd8.org/2012/01/install-oracle-java-jdk-7-in-ubuntu-via.html

Og det har virket med nemid/skat, nordea og jyske bank
indtil og med seneste oracle-java8-installer_8b74-0~webupd8~1_all.deb

men med oracle-java8-installer_8b75-0~webupd8~0_all.deb
virker nemid-netbanken med de to banker ikke. Jeg har ikke
prøvet andre netbanker, men nemid på skat virkede også
med denne nye java8 8b75 version.

Fejlen viser sig ved at efter indtastning af nemid-nøglekorttal
så kommer en fejlkode samt ikke brugbar fejlmelding ("prøv igen senere").

Jeg har ikke prøvet om fejlen også opstår med nyeste openjdk8 ,
da openjdk tidligere har givet problemer med visse dele af min netbank,
og problemer med erhverv/skat (her bruges medarbejdersignatur med nøglefil).
Men Oracle JDK8 baserer sig jo på openjdk8 :
http://jdk8.java.net/download.html

PS
For at får det til at virke igen er løsningen selvfølgelig ikke at bruge
java version 8 beta, men at installere  "oracle-java7-installer" .

PS.2.
java roadmap:
http://www.oracle.com/us/corporate/press/1854982

Follow ups