Lasat Unique 1280i igen igen....

Jeg ved godt at det her modem snart har været vendt og drejet på alle
tænkelige måder, men jeg har stadigvæk problemer. Balladen er at det
ringer findt op og connecter tilsyndeladende med 64000bps som det skal,
men det går bare så ufatteligt langsomt. Jeg kan opnå næsten tre gange
så høje hastigheder med mit gamle 28.8 modem, og det kan jo ikke helt
være rigtigt. Jeg har prøvet at opdatere både til firmware 1.39, som
burde virke, og den endnu nyere firmware 1.46. Der er tilsyndeladende
ingen forskel.

Jeg bruger danbbs, som udbyder og jeg ved at det burde virke, for hvis
man nedlader sig til at ringe op med win95, virker det fint. Min linux
opsætning er en Redhat 6.0 standard opsætning (med den originale kerne,
jeg har ikke fået opgraderet endnu)

Jeg burger følgende initstring, som er hapset fra win95 (eller 98 eller
noget) i en log-fil:

AT&FE1V1&C1&D2S95=47S0=0\P1&B2\C1
ATS7=60S30=0&K3

/etc/ppp/options ser således ud:

-- snip --

lock
defaultroute
noipdefault
modem
/dev/ttyS1
460800
crtscts
passive
debug
asyncmap a0000
name "hellerup"

-- snip --

Jeg har prøvet at lege med asyncmap indstillingerne, og et par af de
andre, men nu er jeg løbet tør for forslag.

Foresten, var der noget der var underligt da jeg ringede op i starten.
jeg fik nogle fejl i retning af "ppp-compress module 26 not found..",
"ppp-compress module 24 not found", jeg fik desvære ikke hapset dem mens
de var der. Jeg fik det løst ved at indsætte følgende linier i
/etc/modules.conf iflg. en eller anden tekstfil:

alias ppp-compress-1 off
alias ppp-compress-21 bsd_comp
alias ppp-compress-24 ppp_deflate
alias ppp-compress-26 ppp_deflate

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe bare lidt, for jeg ville bbare så
forfærdeligt gerne have mit modem til at du

Hilsen Anders

Follow ups