Re: Aktivering af dumb terminal p�OM3, virker ikke.

Jannik B. Lauridsen wrote:

> Jeg har et problem med at få en TTY terminal til at køre fra en COM port.
>
> Jeg ville gerne kunne køre en "xterm" eller konsol fra en comport, jeg har
> nemlig en gammel terminal fra  dengang der var rigtige computere til, og det
> kunne være sjovt at få den op at køre linux.
>
> Jeg har forsøgt mig med denne linie i /etc/inittab
>
> S2:23:respawn:/sbin/getty DT9600 ttyS2 vt100

Jeg anvender:
  S3:23:respawn:/sbin/getty -h -L  19200 ttyS3 vt220

Prøv evt.
  S3:2345:respawn:/sbin/getty -h -L  19200 ttyS3 vt220
hvis du anvender X startop (runlevel)

> Det burde starte getty programmet, og få det til at vente på et login forsøg
> på COM3 (eller ttyS2) som det hedder i linux.

og husk "init q" efter ændringer af inittab

> Jeg har undersøgt om getty findes under /sbin/getty og det gør den.
> Jeg har fundet DT9600 i /etc/gettydefs. Den ser sådan ud:

Jeg tror ikke min version af getty anvender gettydefs.
Jeg har ihverfald ikke denne file, og det virker endda,
bådet med en Digital VT220 og en Pericom der emulerer bla. VT320.

> Under undersøgelserne kom jeg til at slette /dev/ttyS2. Hvordan genskaber
> jeg devicet?

ups...
Du skal se på bla. "mknod" og evt hos mig (debian) /dev/MAKEDEV

Egentlig burde en "ps xa" finde processen, undtagen der er fejl
i kommandolinien til getty...

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2