XDMCP & qpopper er nede efter RH6.0

Hej med jer,

Efter min opgradering af RH5.2 til RH6.0 er jeg røget ind i et par rimeligt alvorlige problemer med XDMCP og qpopper.

1: XDMCP vil ikke reagere på en login request via XDMCP Query eller XDMCP broadcast. Dette betyder at jeg for at logge ind skal starte en xterm ... exportere display og køre xterm & efterfulgt af en manuel start af xdm.
Dette er ikke hensigtsmæssigt (specielt ikke når systemet også skal bruges af folk som ikke har den helt store command-line selvtillid)
Nogle forslag til hvad der kan være galt?

2: qpopper er tilsyneladende ophørt med at fungere.
Rimeligt anstrængende! Specielt når der ikke er nogle maskiner i mit net som kan hente mails fra Linux serverens mailserversunktionalitet !
Skal jeg droppe qpopper (skaffe en nyere?) eller kifte til en anden popserver ?

Hilsen

/Morten