Re: billig linux printer?

On Fri, 16 Jul 1999 19:23:54 +0200, torben fjerdingstad <tfj@xxxxxxxxxxxxxxx> wrote:
>Jeg har forsøgt at finde en billig hvid printer til en
>pige som kun skal bruge den til wordperfect/studieopgaver.
>Farver er ligemeget.
>
>Men efter at have snakket med adskillige ekspedienter i
>flere forrretninger, kan jeg forstå at det jeg ønsker er
>en "DOS printer", når den også skal kunne bruges på linux.
>
>Kan man bruge nogle af de billige "Windows printere"?
Problemet med Windows printere (og modems) er at producenten har
undladt at lave nogle ting i hardware og har istedet ladet driveren om
at klare det. For at denne kryblinge hardware skal virke i Linux
kræves en tilsvarende driver som der desværre ikke er så mange af.
Jeg kan selv anbefale en HP LaserJet 6L printer. Min virker perfekt
under Linux. Det er en laser printer til en fin pris og den er meget
simpel i brug. Bonus i forhold til ink jet:
 - mindre forbrug af toner
 - mindre støj
 - hurtigere udskrivning

--