Re: SOCKETS og LINUX

niko digiweb wrote:
> Er der nogen der ved (eller kender til bøger) der
> omhandler socket programmeing under c/cpp til LINUX.
> Jeg er vant til at bruge dem under NT (Microsoft har
> klonet BSD sockets) og solaris... Men LINUX har jeg
> problemer med...
> Mvh

Jeg har lige været igennem det (sockets, Linux og C++). Jeg kan anbefale
"Unix Network Programming" af Richard Stevens, men det er ikke ligefrem
en letvægter - det er nu til dags to bind i hardcover. Til gengæld kan
man her lære alt, hvad man har lyst til at vide. Det er en glimrende
lære- og opslagsbog.

Hvis du har nogen specifikke spørgsmål, eller måske vil have en kopi af
mit minimale socket-wrapper kode med objekt for server- og client
socket, kan du maile mig på nedenstående adresse. Jeg har dog absolut 0
erfaring med NT og sockets, og kan ikke hjælpe på den front.

Anders (dduck@xxxxxxx)

--
Anders S. Johansen, Jagtvej 109, 3.tv, 2200 Kbh. N +045 35836565
Wisdom = TANJ + TANSTAAFL