Re: Remote Execute - Rexec/Rexecd

niko digiweb wrote:

> Jeg kører dæmonen, og den lytter til TCP port 512 som den skal...
> Der sker bare ikke noget når man connecter til den...
> Jeg går ud fra at dæmonen kører, når den lytter til porten...

> rexec -llogin -ppassword enikkelinuxhost kommando ... kan jeg godt.
> rexec -llogin -ppassword linuxhost kommando ... kan jeg ikke.

Det er nok kun Redhat der er et problem .

I den RH5.3 jeg har findesd rexec ikke, men der er noget med "pam"
 #%PAM-1.0
 auth       required     /lib/security/pam_securetty.so
 auth       required     /lib/security/pam_pwdb.so shadow nullok
 auth       required     /lib/security/pam_nologin.so
 account    required     /lib/security/pam_pwdb.so

Opsætningen af rexec (samt evt. rexec) mangler vist i Redhat's 5.x
standardinstallation.

Men i SuSE og Debian virkede det.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2