Re: 2 stk ISA netkort.

On Thu, 22 Jul 1999, Kristian Vilmann wrote:

> Hvad skulle effekten af det være? Det giver dig en maskine med to netkort
> der opererer på samme net! Det er næsten dømt til at give problemer.

Hvis det er for at få 2 ip numre på samme net kan jeg helt klart anbefale
ip-aliasing... som jeg mener at redhat har men som default (kører selv
mandrake, et redhat ripoff)...
Den simpleste metode er at lave en fil i ``/etc/sysconfig/network-scripts''
som hedder ``ifcfg-eth0:0'' og har flg indhold:
------------------------------------8<-----------------------------------
DEVICE=eth0:1
IPADDR=192.168.3.1
NETMASK=255.255.0.0
NETWORK=192.168.0.0
BROADCAST=192.168.255.255
ONBOOT=yes

--
  Morten Bøgeskov (email: morten@xxxxxxxxxxx)

"Men and women will get along much better when one gender realizes that
the other gender knows more. Now, which is which, I'm not saying."
And thus spoke Silent Bob.