Re: Samba, Lilo & Gnome

On Tue, 27 Jul 1999, Anders Thorsby wrote:
> [...]
> forsøg på at logge på fra Win-98 resulterer i en meddelse a la: "Forkert
> domæne adgangskode eller logoserveren tillader dig ikke at logge på". Hvad
> er der galt??? Jeg kan godt logge på med f.eks. ftp og telnet, men det er så
> vidt jeg ved heller ikke krypteret. Er det krypteringen der fejler??? Jeg
> har sat Samba op efter eksemplet i "Linux - friheden til at vælge" hvor
> serveren er domain controller, og har sat min Windows op til at logge på
> Windows NT-domain. Netværket virker fint på alle andre måder: http, ping,
---------------sv------------------------------
det nemmeste er nok at "blødgøre" wii98 ved at tilføje følgende nøgle:
"EnablePlainTextPassword"=dword:00000001
til registreringsdatabasen i win
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VNETSUB]

Gøres nemmest med programmet "regedit:exe"

> 2) Når maskinen ved bootup forsøger at hente LILO som jeg har lagt i Master
> Boot Record når den kun at skrive "LI" på skærmen hvorefter maskinen hænger.
> Jeg kan kun starte op på boot-floppy! Hvad er der galt???

Har du, som root. prøvet at skrive:   lilo    ved prompten inden du
reeboter

> 3) Min Linux (RH 6) starter automatisk op i X og når jeg logger ind starter
> Gnome. Hvad gør jeg for at vælge KDE i stedet??? Den er installeret!

Ved prompt:
echo "startkde" > ~/.Xclients    [enter]
chmod +x ~/.Xclients               [enter]

så skulle det virke, dette skal gøres for hver bruger

mvh/gert
o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o
Gert Holtoft     holtoft@xxxxxxxxxx

## DK-Farum ##