Re: Gammel svend skal kobles på

Frank Damgaard <frda@xxxxxxxxxxxxx> skrev:

> Hvis den ikke har netkort, så er null-modem kabel og et
> terminalprogram løsningen. Prøv at finde MS-Kermit til DOS ,
> den har en udmærket VT320 terminal emulering.

Jeg har fundet og har startet MS-Kermit. Det spiller fint, lige til
jeg skriver "connect". Så sker der absolut intet, jeg kan ikke engang
reboote med ctrl-alt-del.

Min teori går på, at seriel-porten er brændt af :-(, men kan der være
andet galt - manglende driver eller noget?

Jeg har forsøgt at starte MS-Kermit på min egen computer (under
Windows), og det kører fint når jeg gør nøjagtig det samme. Jeg kan
dog ikke oprette samme test-forhold, da jeg ikke kan boote fra samme
floppy; MS-DOS 2.11 har åbenbart har et problem med Pentium maskiner
(eller et eller andet - den starter i hvert fald ikke).

> I Linux skal du tilføje  til /etc/inittab f.eks.:
>
> S2:23:respawn:/sbin/getty -h -L  19200 ttyS2 vt100

Ja, for nu at komme en anelse "on topic", så må jeg lige indvende, at
den linie ikke virker, men jeg kunne ikke gennemskue, hvad den
fejler. getty blev i hvert fald ikke startet. Det betyder dog ikke så
meget i mit tilfælde, da jeg prøvede at sætte mit modem på, og det
virkede heller ikke.

--
Regards, Anders                         If a Microsoft product
(address is valid)                      fails, who do you sue?