Scsi skal findes uden af Linux skal genstartes ??

Jeg har fået min cd-brænder til at blive set af scsi, men kun hvis jeg
tænder for brænderen inden jeg starter Linux. (ekstern brænder).
Hvis jeg starter cd-brænder inden Linux, er det nok hvis jeg skriver
modprobe aha152x. (min etc/confi.modules indeholder options
aha152x=aha152x=0x140,10,4), så kan jeg mounte min cdr uden problemmer.

Hvis jeg først tænder min cdr. efter at Linux er startet (modprobe
aha152x) får jeg tilbagemeldingen at ' cant' finde modprobe '.

Hvordan kan man opsætte sit scsi kort til at blive læst indefra en xterm
(evt. ved hjælp af en bash fil) uden at jeg er nød til at genstarte
linux.

Jan Johnsen

Follow ups