Re: expected Voodoo, none detected - sådan!

On Tue, 3 Aug 1999, torben fjerdingstad wrote:

> Godt set. Hvorfor faldt det mig ikke ind? Jeg brugte en src rpm:
> Mesa-3.1beta2-2.src.rpm, hvor Mesa.spec siger:
> make RPM_OPT_FLAGS="$RPM_OPT_FLAGS" linux-386-elf
>
> Jeg skulle have rettet spec filen og rpm -bb'en den. Så havde
> Mesa-3.1beta2 nok også virket.

Formentlig!

> Gør det det - også med et 3dfx kort?

Ja. Quake 1 gør ihvertfald. Quake 2/3 er X programmer og anvender vist X's
mus.

----------- resten er off topic og quake -------------

> Hmmm... Værd at prøve. Jeg kunne ikke finde nogen FAQ om det.
> Rettelse af "sensitivity" fra 11.000000 til 30.000000 fik tilpas
> mere liv i quake musen. Lækkert! Desværre kan man vist ikke
> lave freelook på spil fra før quake2.

+mlook
i konsol eller config fil. (Selvfølgelig kan man det :-)

> Det overrasker mig lidt. Jeg kan specielt godt lide musen på
> heretic med svga, uden 3dfx og med 320x200. Der kan jeg dreje
> en hel omgang ved at flytte musen knap 3 centimeter til siden.
> Det skal selvfølgelig passe med strafe hastigheden så man
> kan løbe rundt om fjenden mens man sigter. Hmm. Jeg er vist
> kommet ret langt fra linux nu.

Styring med lav følsomhed er langt mere præcist. Det er korrekt at man i
starten (de første 1.5 år man spiller, vel, ca) er meget glad for at det
går stærkt. Men, jo bedre man bliver til quake, jo bedre bliver man til at
forudsige hvad modstanderne gør, hvor de kommer, hvor de vil være om lidt,
mv, og så bliver præcisionen mere og mere vigtigt.

Jeg er ikke vildt god til quake multiplayer, fordi jeg er for langsom, men
det gælder om at få alle marginaler med sig, og der er præcision absolut
en fordel.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
Before we'd usually say, there is a deep rumbling sound of penguins. Now