Re: Markering af bad sectors p�CSI-diske?

Tommy Eriksen wrote:
> Det vil jeg prøve at kigge på ... I aften (disken bliver brugt til en
> /home-partition, hvor en masse brugere (>2000) har data liggende.

ups, det er slemt...

> Det er en næsten ny Seagate Barracuda 9GB UW-disk, så den burde vel være
> lidt med på noderne.

Husk at have god køling (mærk om den er varm)

> Hvis den e2fsck -c, jeg har planlagt i aften ikke hjælper, så må jeg
> prøve den langtrukne version i weekenden :(

du kan prøve badblock i "read-mode", jeg mener at e2fsck kalder badblock.

Check evt. også kabler og terminering, og har du blandet SCSI
enheder på samme scsi controller så kan det osgå forstyre.
Evt. kan man justere parametre på scsi-controlleren i drift,
og evt. nedgradere hastighed lidt. Det hælper ofte hvis der
er periodiske fejl på bussen.
Det afhænger dog af hvilken scsi-controller du har,
specielt Symbios med ncr53c8xx driveren er god til at ændre
parametre under drift via /proc/scsi/ncr53c8xx

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2