Spejling af disk over nettet

Hej..

Jeg skal snart installere 18 nye maskiner op, og det skal gøres ved
simpelthen at kopiere indholdet af disken fra en maskine. Jeg ved ikke
helt hvad der er den bedste metode. Er det nok bare at lave en boot-disk
med en NFS kapabel kerne på, og så kopiere filsystemet over NFS, eller
vil der være problemer med device-nodes eller FIFO'er der ikke kommer
med? Eller skulle man istedet bruge rsync?

Et fuldstændigt urelateret spg:
Er der nogen der har fulgt kerne-udviklingen her på det sidste, der ved
om der stadigvæk er performance-problemer med NFS imellem
Linux-client<->Solaris server.

Mvh Morten

Follow ups