Re: Spejling af disk over nettet

Lars Brandi Jensen wrote:

> Mjoo det lyder voldsomt at 18 maskiner skal have det hele simultant fra
> hinanden. De er på netværk ?. Eller er det 18 maskiner der skal have et nyt
> styresystem, og så arbejde ud fra det ?!. Rsync er fortræffelig til at sende
> data mellem to maskiner så de er opdateret, f.eks mod hinanden hver time via
> crond.

Faktisk er det 38 maskiner, heraf 18 nye der skal
opgraderes/installeres. Det er langt nemmere at installere og
konfigurere 1 maskine, og derefter blot kopiere diskindholdet over, da
de bortset fra CPU og grafikkort, er næsten ens i konfiguration. Sidste
gang gjorde jeg det ved simpelthen at sætte disken over i
"moder-maskinen" og så kopiere over, men det er for besværligt med så
mange maskiner.

Mvh Morten