Re: Netv� mellem Windows og Linux....????

Hvilket netkort hardu? Jeg havde for nylig en ganske lignende situation, da
jeg
installerede Linux (Debian 2.1) på min workstation - under installationen
valgte jeg driveren til den NIC, jeg nu har (3Com af
Vortex/Boomerang-typen).

Fint nok, Debian bliver installeret helt uden problemer. Jeg starter så op,
logger
ind som root, og vil lige hente sourcekoden til kerne 2.2.10, som ligger på
FTP-
delen af min server (også Debian 2.1), men til min store rædsel virker
netværket
ikke - Linux finder fint netværkskortet, og den fremkommer under
'ifconfig' -
routningstabellen ser helt normal ud, men intet flow/kontakt mellem de to
maskiner.

Jeg checker kernel-opsætningen, men den er god nok - det er den rigtige
driver.

For nu ikke at sidde og skrive en 400-siders roman, vil jeg stoppe her med
at sige,
at efter at jeg downloadede og compilede ny kerne (2.2.10/11), virkede det
igen.

Så prøv evt. at lav en ny kerne. :o)

#Mark