Sv: Samba og underbiblioteker

----- Oprindelig meddelelse -----
Fra: Troels Arvin <tarvin@xxxxxxxxx>
Nyhedsgrupper: sslug.teknik
Til: <sslug-teknik@xxxxxxxx>
Sendt: 13. august 1999 00:17
Emne: Re: [TEKNIK] Samba og underbiblioteker

> Det hele bliver lidt besværliggjort af, at det ikke blot er een,
> veldefineret gruppe, som har adgang. Hvis vi i første omgang sagde, at
> kun gruppen @abc har adgang, kunne det gøres som:
>
> [databibl]
>  path = /home/databibl
>  browseable = yes
>  read only = no
>  create mask = 0660
>  directory mask = 02770
>  valid users = @abc
>  force group = abc

Jeg tror, jeg kan nøjes med din "simple" løsning:
;   create mode = 0777
   create mask = 0660
   directory mask = 02770
   valid users = @abc dddd eeee
   force group = abc

Kontoret ville også fortsætte med at fungere, selv om
valid users kun var gruppen abc, men nu bliver et
bibliotek oprettet af dddd (systemadministratoren/mig)
tildelt gruppen abc.

Der er ikke udsigt til Unix-brugere. Alle medarbejdere
bruger win9x, og Linux'erne er forvist til kosteskabet.

Tror du, jeg løber ind i problemer sådan her?

mvh...
Morten Christensen