Re: rpm og make flag

On Mon, Aug 16 1999, torben fjerdingstad wrote:

> Nu har jeg prøvet med en række src.rpm'er. Du har ret, men $MAKE
> virker kun hvis pakken bruger configure.

Selvfølgelig, det havde jeg jo ikke lige tænkt på. Jeg snappede
den først og bedste src rpm jeg kunne finde :)

> I alle de .spec filer jeg lige har kigget i, er `make´ hardkodet,
> så jeg er bange for at jeg bliver nødt til at rette dem manuelt,
> eller lave en shell script erstatning for den make der ligger
> i pathen.

Sidstnævnte er da bestemt en mulighed.

> Det bliver nok svært at få dem der laver spec filerne til at
> tænke på SMP når de laver dem. Men noget gør:

Desværre er det ikke kun her problemet er, jeg synes ofte
jeg er ude for at "alm" tar.gz pakker heller ikke er særligt
egnede til parallel kompilering...

> Det er vist kun gnome rpm'er der har det check. Og SMP er
> ikke sat i min environment. Men gnome bruger jo configure,
> og så er $SMP vel egentlig ligemeget.
>
> Nu blev jeg forvirret, så jeg må hellere slutte..

$SMP må være noget de selv har fundet på, jeg har da endnu
ikke set en distribution der sætter den variabel på et
SMP system?

--
*  Jens Axboe <axboe@xxxxxxxx>
*  Linux CD-ROM Maintainer