Re: Ekstra sk�

Morten Sørensen wrote:

> Jeg har f=E5et anskaffet mig en lille 12" monokrom sk=E6rm, som jeg =
> havde t=E6nkt mig at lave til en slags terminal, s=E5 min k=E6reste =
> ogs=E5 kan irc'e n=E5r jeg bruger maskinen til noget andet ;-).
> Findes der en eller anden metode at g=F8re det p=E5 - og hvad med =
> tastatur? - jeg har begge mine serielporte fri hvis det ville hj=E6lpe, =
> eller skal jeg blot droppe det hele?

Hvis det er en terminal kan du bruge det til noget,
ellers skal du jo have et ekstra grafikkort, og jeg ved
at bla. Accelerated X og Metro-X kan håndtere flere skærme,
men hvor tilslutter man så ekstra tastatur.....

Men vil du blot have en tekst-skærm ? så kan en gammel < 80386
med MS-kermit som terminalprogram på en serielport lave dette.

Alternativt køb en billig brugt 486, installer X og et nerkort,
og anvende maskinen som X server, men X-clienter afvikler
på den maskine der har CPU power og RAM, og ikke 486 PC'en.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2