Re: HP8100

Den Thu, 26 Aug 1999 skrev Elias Naur:
> Som kommentar til det tidlige problem med HP8100, hvis det da
> stadig er relevant: JA FOR ''`)`´,^#$$~xX  :-)
>
> Kan problemet grunde i, at ide-cd.o 'har fat' i cdrom-drev(ene)?
> Jeg har selv en HP8100i og kunne heller ikke snakke med den indtil jeg
> prøvede rmmod ide-cd, rmmod ide-disk ( tror jeg nok den hedder, jeg er ikke
> i nærheden af linux-boxen ) og derefter insmod scsi_mod,
> insmod ide-scsi, (cdrecord -scanbus).
>
> Venlig hilsen
> Elias Naur

Hej
Det skal helt klart prøves, men gider du lige fortælle hvad der står
i din /etc/fstab, min ser således ud:

/dev/hda1               /             ext2    defaults         1 1
/dev/hdc5               /wind         vfat    defaults         0 0
/dev/hdc1               /winc         vfat    defaults         0 0
/dev/hdc6               /wine         vfat    defaults         0 0
/dev/hda5               swap          swap    defaults         0 0
ravn:/                  /gert         nfs     defaults         0 0
/dev/fd0                /a            dos  noauto,rw,user,exec 0 0
/dev/cdrom              /cd           iso9660 noauto,ro        0 0
/dev/hdd                /br           iso9660 noauto,rw        0 0
/dev/scd0               /b            iso9660 noauto,rw        0 0
none                    /proc         proc    defaults         0 0
none                    /dev/pts      devpts  mode=0622        0 0
~
Som du ser er drevet "inde" både som /dev/hdd og /dev/scd0

--
mvh/gert

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Gert Holtoft        holtoft@xxxxxxxxxx