Re: Cascading Style Sheets

Jan Eggert Kofoed wrote:

> Jeg ved ikke lige hvordan jeg benytter en .css-fil, så jeg har
> defineret CSS i HTML filen.
> Det gør ingen forskel i Netscape om jeg i HTML filen fjerner
> gnyffer ("). Det er testet med Netscape 4.61 (Windows 95).

Jeg ved ikke om win95 versionen er speciel,  men det virker i linux.
Husk at enable Javascript i Netscape, ellers er der heller ikke
noget CSS.

> Hvordan benytter jeg css-filer? Hvordan jeg sikre mig, at CSS
> i en css-fil hos mig fortolkes korrekt af en ukendt læser?

Du kan blot indsætte det i toppen mellem <head>...</head> :

<head>
<title>......</title>
BODY    {
        color:  #000008;
        background-color: #ffC4DE;
        }
</HEAD>

eller som fil:

F.eks.: mycss.css :

BODY    {
        background:  #110088  url(images/back.gif) repeat ;
        color:  #000008;
        }

og i html:

<HEAD><TITLE>....</TITLE>
<LINK REL="STYLESHEET" HREF="mycss.css" TYPE="text/css">
</head>

mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2