Re: Gensend post

On Tue, 31 Aug 1999, Kenneth Geisshirt wrote:

>Hejsa,
>
>Jeg har følgende sjove problem, som jeg håber en eller anden
>(sendmail)guru kan løse:
>
>Brugeren Foo Bar (loginnavn: fb) får nyt arbejde og forlader den
>arbejdsplads hvor jeg administerer postserver (sendmail 8.9 under Linux).
>Der går en uge får hr. Bar igen kan læse post, og jeg må derfor vente en
>uge før jeg kan ændre i /etc/aliases. Nuvel, hr. Bar modtager post (med
>attachments, f.eks. Word-dokumenter) og hr. Bars post ender i
>/var/spool/mail/fb. Mit problem er nu det, at jeg gerne vil sende hr. Bars
> [...]

Jeg havde al min mail i EMACS-rmail (dvs: ~/RMAIL), og ville gerne have
alt over i Pine.

Den gode hr. Dickow havde (som altid) en løsning:

# formail -B -s /usr/sbin/sendmail kwv@xxxxxxxxxx < ~kwv/RMAIL

-B angiver at input er i BABYL format. Se man-siden for andre muligheder.

/kristian

--
 Kristian Vilmann                    kristian@xxxxxxxx
 Skåne/Sjælland Linux User Group   http://www.sslug.dk