Re: stort ø

Peter Seidler wrote:

> Jeg har en SuSe 6.1 installation. Det meste er sådan set fint nok, der er
> blot et problem. I consollen kan jeg ikke skrive et stort ø. Alle de andre
> danske tegn virker fint (og stort ø også under X).
> I stedet for det rigtige bogstav, kommer der noget der ligner et 'o' med en
> candret streg over og under (Ø)
> Hvordan retter jeg det?

Det er muligvis et stort "phi" ?

Kan muligvis skyldes grafikortets standardfont eller opsætning
af tegnsæt til grafikkort.

Prøv at se på "setfont" og "mapscrn" kommandoerne, måske det hjælper
at vælge f.eks. lat1-NN.psf font (deban: /usr/share/consolefonts/ )

Jeg har desuden
  echo -ne '\033(K'

Men se manualsiderne til kommandoerne for mere om dette.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2