Re: Cdromdrev

> På mit lille hjemmenetværk, RH60 server  3 Linux/Win95-98 clienter,
> har jeg følgende "lille" problem på serveren har jeg eksporteret hele
> rodbiblioteket , "/" og givet fuld perm. til alle clienter. ( chmod
> 777) Mit mountpoint på cdromdrevet er "/cd" , det ligger i
> biblioteket  "/" men jeg kan ikke få lov til at
> læse/kopiere/installere fra drevet, Why?

Jeg går ud fra, at vi snakker Samba her - kører du med USER/SHARE/
DOMAIN/SERVER sikkerhed?

Hvis du kører med USER, skal du lige huske at den enkelte bruger skal
have adgang til at læse fra /cd - det får de jo ikke automatisk ved at du
chmod'er "/" til 777 - prøv at chmod'e "/cd" til 777 også. Og husk, at det
som standard altid er root, der står som ejer af filer, der bliver mountet fra
en VFAT-partition (eller en CD-ROM) - check lige, hvem der må læse/skrive
til dir'et med en "ls -las".

MVH

Mark