Re: Intel740 & Voodoo2?

JBFrandsen wrote:

> Hej, jeg kan ikke få min skærm til at virke, kan det betyde noget at jeg har
> mit Voodoo2 og mit Intel740 sat sammem?
>
> Jack Frandsen

Ja, det er da en mulighed i det i740 kort ikke understøttes. Du skal selv
downloade x-servere osv til kortet og installere dem. Jeg har et link:
ftp://sunsite.auc.dk/mirrors/ftp.redhat.com/pub/XBF/README.i740

Tag og kig engang på den side og download og installer som skrevet.
Så skulle det gerne virke, men det kan være at din skærm ser lidt sjov ud (at
billedet sidder for langt oppe eller lignende!). For at få dette til at virke
skal du benytte et program (som jeg desværre har glemt navnet på, men søg evt
her i mailarkivet) - dette program skriver en linie ud i konsollen (når du har
indstillet din skærm rigtigt altså!).  Denne linie skal indsættes i
/etc/X11/XF86Config under "Monitor" ved den linie som passer i frekvens og
opløsning.
For at køre 32 bpp farver skal du (stadig i denne fil) indsætte linien:
DefaultColorDepth 32
i sektionen om grafikkort (selvfølgelig under det rigtige kort), jeg ved ikke
om det har betydning, men jeg har indsat linien efter linien:
Monitor "My Monitor"

Så skulle det gerne virke!

Held og Lykke

Anders M