Skrivning til port 80

Hej,

Jeg håber I kan hjælpe med følgende problem:

Den platform jeg udvikler til har en watchdog.
Man sætter den op ved at skrive til forskellige porte.
Specielt disabler man den ved at skrive til port 0x80.

Såvidt jeg kan se skriver inb_p(), outb_p(), inw_p(),
og outw_p() alle til port 0x80.
Det betyder at min watchdog bliver disablet hele tiden.

Iflg. Linux I/O port programming mini-HOWTO kan jeg
undgå skrivningen til port 0x80 ved at definere
SLOW_IO_BY_JUMPING før inkludering af <asm/io.h>.

Kan jeg sikre mig dette ved at genoversætte kernen og
moduler med -DSLOW_IO_BY_JUMPING ?

Har jeg andre muligheder for at undgå problemet med
skrivning til port 0x80?

Tak,

Niels Maretti

Follow ups