Re: Mere "swap space" (pr. fjernbetjening)

Frank Damgaard wrote:

> Eller
>   mkswap /dev/hda5 [size] da det er en meget stor partition.
>
> Alternativ kan man lade den være ext2 og så oprette swapfiler,
> de er dog ikke helt så hurtige. Det sidste har jeg tidligere
> lavet i en snæver vending når jeg havde et program der kørte
> og skulle have mere RAM, så hurtigt oprette filerne med "dd"
> og anvende mkswap og swapon.

Han bliver nok nødt til det sidste, altså lave en ext2 partition
og så lave swapfilerne der. Kerne 2.0.x kan da ikke køre med
swappartitioner, der er større end 128M.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08
Email: mk@xxxxxx Homepage: http://www.crc.dk