Re: [teknik]compilering af moduler?

>Prøv at gå ind i /lib/modules og slet hele mappen '2.2.15' - så er der
>helt sikkert ingen moduler, der konflikter mere (2.2.15 og 2.2.15-SMP
gemmer
>modulerne samme sted, skulle jeg mene).

Der er en selvstændig mappe i /lib/modules der hedder 2.2.5-15SMP hvor jeg
går ud fra at modulerne kompileret til SMP befinder sig.

Men jeg fik vist ikke udtrykt mig helt tydeligt i mit første brev.
Det modul som jeg lige nu har problemer med er ikke et der indgår i
Redhat6.0 distrubitionen men et der skal downloades fra
ftp://shadow.cabi.net/pub/Linux/BRCFG.tgz.
Når det virker skulle man kunne gøre en maskine med flere netkort til bro,
men det prekompilerede modul der er i pakken kommer med en fejlmeddelelse,
der er noget i retning af "this module was compiled for 2.2.5-15 but this is
2.2.5.-15SMP".
Det egentlige problem er så at jeg får en fejlmeddelelse når jeg prøver at
rekompilere det (error 2).
Dette har jeg prøvet både med en "make" og ved at forsøge at sammensætte en
kommando-linie til "gcc"
("gcc -D__SMP__ -DMODULE -D__KERNEL__ -Wall -Wstrict-prototypes -O6 -c
brcfg.c").

Jeg ville sådan set være helt tilfreds hvis nogen på denne mailliste gad
rekompilere modulet og sende det til mig, så det virker med 2.2.5-15SMP, men
det bedste ville nok være hvis nogen kunne forklare mig hvordan og
hvorledes, så jeg selv kunne klare lignende problemer i fremtiden.

På forhånd tak.
daniel fairchild
"Hvis du giver en mand en fisk, er han fri for at sulte den dag. Hvis du
derimod lærer ham at fiske kan han forsørge sig selv resten af livet."