Re: NFS med kernel 2.2.x i et Solaris miljø

On Wed, 15 Sep 1999, Mads Bondo Dydensborg wrote:

> De nye 2.3 kerner fikser en masse problemer med NFS og solaris. "Serious
> NFS users will want to apply that-and-that patch" har jeg læst.

Det er netop de patches jeg har haft inkluderet - men ustabiliteten
fortsætter.

> Bemærk at NFS knækker noget, hvis man har en redhat 60 og opgraderer til
> kerne 2.2.12 - læs mere på f.eks. http://kt.linuxcare.org (eller er det
> com?)

Sitet er kendt som Kernel Trafic og er en opsumering af hvad der sker på
kernel mailinglisten.

Snakken har gået på om nogle af patchene skal flettets ind i 2.2.x træet
Alan Cox har været imod fordi det kræver en opgradering af knfsd.

Da mit sidste løsningsforslag heller ikke virkede, så prøvede jeg at
nedgradere til userspace nfs serveren, som benyttet i bl.a. RedHat 5.2.
Det var mit naive håb, at så ville der kun dø en process eller to og
resten af maskinen ville overleve. Det var et naivt håb. Jeg begynder
snart at tro, at jeg har kombinerede nfs og ram/bundkort problemer.

Alt i alt en meget uproduktiv dag. Jeg håber virkeligt, at der dukker en
løsning op inden jeg bliver nødt til at nedgradere til Slowlaris. FreeBSD
kunne også være et alternativ - hvordan er NFS situationen der ?

........ bare det ender med en fri "juniks"

Mvh
 /\ ,_  _|,_ _  _  _,  |¨) _  _ |_   Marius Simonsensvej 7, 2.tv
/¨¨\| )(_|| (-'.-|`-,  |¨).-|(_ | )  8200 Aarhus N,      Denmark
Don´t fear the penguins.   abach mail1.stofanet.dk / aba tbit.dk