Re: http-clustering

On Wed, 15 Sep 1999, Allan Jacobsen wrote:

> Man siger jo at overdrivelse fremmer forståelsen men...

ok - du gennemskuede mig :-)

> Lang periode... hvis din DNS giver hveranden request en forskellig
> IP, skal man vist være uhyre uheldig for at få en uens belastning
> af sine servere. Selvfølgelig hvis man har halvdelen af sine HTTP
> requests som statiske html sider, der tager 0,1 ms at servicere, og
> den anden halvdel er SQL, der tager 10 sek. så er der måske noget
> om det, men mon ikke man så skulle organisere tingene lidt anderledes ?

Well. Der er jo en del at sige om den slags. MEN, hvis man nu f.eks.
antager at man har noget sessionsstyring - hvad de fleste har på
sites der bliver hittet meget - vil det f.eks. være meget interessant at
holde een bruger på een server, så man ikke skal flytte rundt på hans
session. Derved undgår man også at smadre cache, mv. på serveren. (Jeg
tænker ikke så meget på CPU cache, mere på f.eks. disk cache).

Blot et eksempel på hvorfor round robin ikke er load balancing ... (Men,
derfor kan det da godt være fedt).

> Det er det mest fornuftige der endnu er sagt i denne tråd.
> linux-ha mailing listen kan varmt anbefales !!!

Hehe. OK. Den er jeg faktisk ikke engang selv på.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
Oh well, all operating systems crash constantly right? This is normal, right?