Re: SAMBA og DHCP

storner@xxxxxxxx wrote:

> Så vidt jeg forstår, så er det Samba serveren, som skal bruge DHCP ?
Jeg var lidt uklar. En NT står som dhcp server til en helt flok windows
maskiner på et internt netværk. Jeg vil gerne kunne indsætte en LINUX
maskine på netværket, (helst) uden at skulle pille ved NT'en

> Jeg tror ikke problemet er den forskel i netværks-konfigurationen som
> du ser - den ekstra routing-entry burde være ligegyldig.
>
> Jeg tror snarere at problemet er DNS. Når I booter med DHCP, så check at
> serveren har en gyldig /etc/resolv.conf, så den kan resolve navne i DNS.
> Serveren selv skal også have kunne findes i DNS - d.v.s. det skal være
> muligt at køre "nslookup ip.adresse.på.server" og så få serverens navn.
Måske et aldeles dumt spørgsmål :
Behøver DNS at køre i et lukket windows netværk ?
Det der undrer mig er at når jeg bruger statisk IP nummer, kan de andre
Windows maskiner godt oversætte navnet i f.eks. http://SAMBA/, men når
jeg kører med dynamisk virker det ikke. Det virker dog hele tiden med
ipnummeret : http://192.1.1.231/ (TCP/IP virker vel således fint)

Vi prøver at se på /etc/resolv.conf i aften

Tak og ha en go dag.
- Thomas