Firewall opsætning/routning

Hej

Jeg vil gerne lave en lidt kringlet routning i min firewall, men jeg ved
ikke om det er muligt..

Nuværende opsætning:

Eksternt Lan <-> Min firewall <-> Hub <-> Min computer

Der er rigtige ip numre (på internettet) på det eksterne LAN. De bliver
tildelt via DHCP. Firewallen er en Linux (RH6) server med to netkort.
Bag firewallen kører jeg med privat statiske IP numre (10.blabla). Det
virker sådan set fint med masqurading.

Nu vil jeg gerne have koblet en server på det eksterne net, dvs. den
skal have ip DHCP. Man kunne bare sætte en hub på mellem det eksterne
net og firewallen, men da der i det eksterne net allerede sidder to
hub's efter hinanden vil det være en dårlig løsning.

Det jeg gerne vil er at sætte den nye server bag firewallen men den skal
ikke beskyttes. Jeg har tænkt på at man måske kunne sætte et tredie
netkort i firewallen og så brigde på en eller anden måde med ved ikke om
man kan det når den stadig skal være firewall for min mini LAN... Nogen
der har forslag til hvad man kan gøre.. Man kan jo ikke bare sætte
firewallen op til at tillade trafik til den nye server da den ikke vil
have statisk ip, og fordi der skal DHCP igennem....

--
Simon Nielsen, hostmaster nitro.dk

Follow ups