Re: Læs taste tryk i c

ALM wrote:

> Jeg er helt ny i c programmering, så jeg har lige 2 spørgsmål.

Der er sslug-cprog listen til programmeringsspørgsmål.

> 1)
> Hvordan gør jeg følgende i C
> REPEAT
>   Key = Læs tastetryk
>   IF Key = F1 Then ....
>   IF Key = F2 Then ....
>   IF Key = Pilop Then ....
>   IF Key = A Then ....
> UNTIL Key = ESC

men konstruction er :

  do {
     switch ( Key ) {
      case F1 :
         break;
     }
  } while ( Key == ESC )

> Helst uden brug af pointer, for det fatter
> jeg pt. ikke en brik af.

> 2)
> Kender du navnet på en godt lære bog til C
> Helst en med en oversigt/beskrivelse over de procedure/functioner
> der er i C
>
> Jeg har selv bogen THE C (Ansi C) Programming language
> af BRIAN W. KERNIGHAM & DENNIS M. RITCHIE
>
> Det er en udemærket bog.
> Det er bare ikke lige det jeg har brug for.

Den skulle ellers være udmærket. Første del beskriver alle
de basale sprogkonstruktioner, og sidste del er standardens beskrivelse.

Alle "standard" funktioner er beskevet i et af appendices,
men selvfølgelig ikke alle gnu-libc og linux kald, kun dem
der hører til ANSI standarden.

Du vil have en "keycode" men det er egentlig ikke helt sådan
man laver tingene i Linux (så virker det jo kun på givne
hardware-platforme). Ofte anvende "curses/ncurses" biblioteket
til programmer der anvender tastatur/konsol, så du skal se
på ncurses pakken.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2