Re: Diald / Mail

ole.rasmussen@xxxxxxxxx wrote:

> Jeg har en Linux box stående som fil og internet server via ISDN.
>
> Selvfølgelig har jeg også installeret Diald, så der er automatisk opringning
> når nogen ønsker forbindelse til nettet.
>
> Diald virker helt perfekt med Web-browsere (IE5.0 og Netscape 4.0),
> men når nogen forsøger at hente deres mail hos udbyderen, går det ofte helt
> galt.
> Outlook går som ofte fuldstændig i baglås, dog aldrig første gang der
> forsøges efter start af PC'en
> Pegasus melder at der ikke kan opnås kontakt til mailserveren (3 ud af 4
> gange).
> [...]

1) mail/pop3/smtp porten skal også medtages i /etc/diald/standard.filter
2) du har hustet /usr/src/linux/Documentation/networking/ip_dynaddr.txt
og evt i opstart af linux udført ? :
 if [ -f /proc/sys/net/ipv4/ip_dynaddr ]; then
   echo "5" >/proc/sys/net/ipv4/ip_dynaddr
 fi

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2