Re: Mange sp. og lidt frustration

Mogens Kjaer wrote:

> UAKK!
>
> At skrive
>
> tar cvf * /dev/tape

UAKKEDIAK, ups, snuble, tumpe. Jeg er genbrugstypen og stirrede mig
blind på den her : tar cvf - /etc | gzip > /backup/etc.tar.gz. Og
erstattede - med hvad : *. man tar er lidt tung at danse med !. Men
pinligt

> betyder, at den rent faktisk vil overskrive en af ens filer!
>
> Han må prøve med
>
> ls -laF
>
> i samme dir for at se, om der pludseligt er en stor fil.

Det gør det nu ikke !. Men maskinen er jo desværre ikke i produktion nu,
så om jeg gør nogle dumme ting på den nu, er kun godt.

> Det er bedre at bruge:
>
> tar cvf /dev/tape .

Hvad tror du der knurrer lige her ved min side på den kommando : Mit
tape drev. Tak.