RE: Syslogd memory leak?

> Det er før set at programmer holder data i ram som er
> unødvændige. Check
> evt. opsætning der kan være noget f.eks. noget stat eller lign.

Med programmer, mener du da at du har erfaring med at syslogd kan gøre dette, eller var det blot en generel betragtning? Og hvad mener du med stat? Selvfølgelig kan logfiler blive store, men syslogd skal altså ikke bruge over 40 mb af min swapfil, IMHO.

syslogd startes helt ukompliceret med 'daemon /usr/sbin/syslogd -r' via /etc/rc.d/..., og nok er der en del entries i /etc/syslog.conf, men jeg kan ikke forestille mig disse har noget at gøre med hvordan syslogd håndterer mængden af hukommelse den bruger.

/lars

Follow ups