Re: Postfix med / UDEN! Sendmail

Morten Christensen wrote:

> Jeg bruger Sendmail til e-mails for 30-40 windows-brugere.
>
> Sendmail lever ikke helt op til min Linux-ambition om, at
> forstå opsætningen og kunne genskabe den efter er
> maskin-skift.
>
> Derfor overvejer jeg at skifte til Postfix, som skulle være
> nemmere at sætte op.
>
> Første forsøg med Postfix mislykkedes - jeg kan sende
> en mail til serveren, men ikke hente den.

Det lyder mystisk. Hvis du ikke har pillet i sendmail.cf
og heller ikke pillet i /etc/postfix/* så skulle det virke
uden videre.

Hvis du vil have mere hjælp, så kør:

  tail -f /var/log/maillog &
  postfix reload

send så en mail til serveren og send outputtet her til
listen.

> Sendmail er ikke installeret og jeg er i tvivl om, om
> Postfix kan klare sig helt uden Sendmail, eller den skal
> køre ved siden af/bag ved Postfix?

Den klarer sig ualmindeligt godt UDEN Sendmail.

/Ole