Re: Kan Netscape autodiale?

Hej Tommy!

Tommy Dahl wrote:

> Rene bekvemmeligheds spørgsmål :o)
>
> Er det mulig at få Netscape til at ringe op til Internette når man starter i xwindows?
>
> Jeg har samme spørgsmål andgående mail program, findes der et mail program der automatisk kan logge på internette og logge fra når posten er hentet?

Det, du behøver er ikke specielle web og mail programmer men Diald. Med Diald kan du få Linux til at åbne en linie til nettet, når der sendes pakker ud
og så lukke igen når der ikke længere er brug for linien (dvs der ingen pakker sendes/modtages).

Prøv at søge i SSLUG PPP og kig på Diald og dets docs. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med Diald, da jeg selv bruger den indbyggede funktion, der
findes i ipppd (isdn4linux's specialversion af pppd).

MvH

Jan Rasmussen

PS. Der er svjh også nogle sider på sslug.dk, der fortæller hvordan...