Re: Pine og sortering af post

Martin Skøtt wrote:

> Dengang jeg brugte Windows havde jeg stor glæde af Pegasus mail og
> dens fine muligheder for sortering af post. Nu bruger jeg Linux på
> fuldtid sammen med Pine og eftersøger info om hvordan jeg gør
> følgende:
> Post indeholdende et bestemt ord eller sætning i subject eller from
> skal lægges i en bestemt folder efter læsning f.eks. alle der
> indeholder [ANNOUNCE] skal over i sslug folderen. Hvordan gør man dette?

Nu ved jeg ikke med Pine, men jeg anvender procmail til at
sortere i foldere. Den kan også lave kopier af mail og sende videre
og samtidig gemme i fordere. Folderne er normalt i standar mailbox
format som både mail, pine, elm, tkmail, mutt,  mv. kan forstå.

Procmail kan kaldes fra ~/.forward eller ~/.procmailrc hvis procmail
er med som option/feature i sendmail opsætning.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2