Re: C compiler i hvilken RPM

On Sun, 17 Oct 1999, Jesper H wrote:

> Jeg har på en pc'er med lille hd lavet en manuel installation af Redhat 6.0.
>
> Jeg tror at jeg mangler c compileren idet gcc ikke virker(findes).
> Jeg har ledt efter pakker som hedder noget med gcc.
>
> Hvor finder man c compileren på en Redhat dist.

Hvis man ikke lige ved det, tager man en anden redhat inst, og laver:
[madsdyd@ppp1 madsdyd]$ rpm -qf `which gcc`
egcs-1.1.2-12

"gcc" er altså en del af egcs pakken. Formentlig skal man også have noget
devel noget...

[madsdyd@ppp1 madsdyd]$ rpm -qf /usr/include/stdio.h
glibc-devel-2.1.1-6

Hvis man vil oversætte programmer der anvender <stdio.h> er det altså nok
en god ide at have den pakke også.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
Pretty cool, the kind of power information technology puts in our hands