Re: DX2-66 server

On Sun, 24 Oct 1999 11:10:22 +0200 (CEST), Frank Damgaard wrote:

> [...]
>  om du vil være et "fuldt" news mirror, eller hvordan du anvender det.
>  (dog er det nok IDE / disk der i så fald bliver en flaskehals)

>  Ved fuld load kan båndbredden blive et problem, specielt sammen
>  med stor diskaktivitet.

>Jeg tror du vil få problemer med disk (og måske net) båndbredden,
>og selv en hurtig IDE disk vil ikke hjælpe her.
>
>MEN, hvis du har udstyret, så koster det ikke meget at prøve,
>er det for langsomt er det let at opgradere, idet du blot udskifter
>bundkortet til et nyere. Der er normalt ikke samme bøvl som med windows

Ok, jeg har udstyret - men ikke penge til at opgradere bundkortet (har lige
brugt min sidste "formue" til en 3.2 gig hd)
Derimod har jeg også en AMD K5-90 (men den kører altså kun 83 MHz). Den har
onboard PCI IDE controller (Triton II chipset). Vil den evt. kunne klare
jobbet?
Eller skal jeg købe en SCSI controller (evt. vesa local bus) til dx2'en + en
ny harddisk (det er måske dyrere end et bundkort - who knows?)
Jeg regner i alle tilfælde med at bruge et 100 mbps netkort + en hub.