Re: DOS programmer under Linux : problemer med æ,ø og å

On 25 Oct 1999, John B. Jacobsen wrote:

> Af og til vil jeg gerne køre et DOS program under Linux.
> F.eks. WordPerfect 5.1 eller IBM's PE2 editor, som kan
> meget mere end vi, jove og emacs tilsammen !

Det er noget af en påstand. Emacs har et turing komplet sprog indbygget.
Har de to andre det? Jeg kender ikke PE2 editoren, men hvis der findes en
editor der kan mere end emacs, vil jeg da gerne høre om den.

> Det kan jeg også sagtens, men der er selvfølgelig problemer
> med de danske bogstaver. Skal jeg loade skærm og tastatur
> drivere i CONFIG.SYS og AUTOEXEC.BAT som under ren DOS ?
>
> Er der nogen, der ved hvordan man får DOSEMU til at gøre
> det rigtigt mht. æ,ø og å ? Her tænker jeg også på udprintning.

Jeg skrev noget om det har på listen tidligere. Prøv at søge efter det på
sslugs hjemmesider.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
'Open Systems' means no fences. And no fences means no use for Gates.