Re: Linux som Router og dubleret IP pakker

Jeg tror den er gal med din opsætning af net adresserne.

Har du prøvet med:

eth0:
IPADDR = 129.142.255.1
NETMASK = 255.255.255.128
NETWORK = 129.142.255.0
BROADCAST = 129.142.255.127

eth1:
IPADDR = 129.142.255.129
NETMASK = 255.255.255.128
NETWORK = 129.142.255.128
BROADCAST = 129.142.255.255

Jeg mener det var sådan jeg havde det, men kan ikke helt huske det
Ellers kan du se hvordan man subnetter i IP-SUBNetworking-HOWTO :)

Hej Alle

Jeg prøver at sætte en linuxbox som router mellem de 2 subnet
129.142.255.0 / 255.255.255.128
broadcast: 129.142.255.127 !! som std sættes den til 129.142.255.255

og
129.142.255.128 / 255.255.255.128
broadcast: 129.142.255.255

Men så snart jeg enabler ip_forwarding, sender maskinen en masse støj
ud på i hvert fald 129.142.255.128 nettet (som jeg har i forvejen og som
har en fast forbindelse til inet....)
Dette ses ved at en ping internt på dette net giver en masse dubllede
svar  --> og dårligere (RIGTIGT DÅRLIG) perfomans...

Alle ip'ere er officielle...

er der nogen der har bare noget der ligner en ide om hvad der kan være
galt ???

mvh
Lasse

Find din fotohandler  -  http://www.fotoforum.dk