Re: XWindows authority

On Mon, 1 Nov 1999, Frederik Treue wrote:

> Hej sslug-teknik.
>
>         Jeg er igang med at sætte X op, men hver gang jeg forsøger at
> køre startx som andet end root får jeg meddelensen:
>
> You are not authorized to start the XServer

Jeg bliver ihvertfald nødt til at spørge dig om distribution og version af
samme for at kunne hjælpe dig. Jeg hader at det er nødvendigt, men f.eks.
RedHat har (vist) sin helt egen måde at gøre tingene på fra version 6.0 og
frem.

> Hvad gør jeg ved det? Jeg har fundet programmet xauth, men jeg kan ikke
> helt få fat i hvorvidt det kan bruges til at sætte authority for mine
> brugere?

xauth bliver først brugt _efter_ x serveren er startet. Den medelelse du
får er, at du slet ikke må starte serveren...

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
When a single line of script in Linux can do things that'd keep you