Re: Sp: Tape backup (SCSI HP Colorado T4000s)

> Kan man ikke på en eller anden måde få en liste over de filer, der
> findes på en tape? Også selv om det ta'r sin tid og en del spoleri at
> lave den?

Joda.. Jeg går ud fra at din backup er lavet med "tar cvzf /dev/tape
/etellerandetdir"...

"tar tvzf /dev/tape" vil liste alle filerne...

> Jeg har bånd, der tidligere er blevet benyttet fra NT (4.0). Der er
> ikke fordi jeg forestiller mig at kunne læse disse filer, men
> spørgsmålet går også på de filer, jeg senere måtte lave med 'tar' e.l.

Chancen for at læse dine NT-filer er nok ikke så stor :)

> Da disse bånd (Travan) kan rumme 4Gb upakket, så kunne jeg nok
> forestille mig ikke altid at nøjes med kun en fil pr. bånd.

nej, det ville være lidt ineffektivt :)

/Jesper

"Microsoft does have a Year 2000 problem. We're it"
(c) unknown       - Go Linux! http://www.linux.org/

 Jesper Monsted - RIPE: JM42 - jesper@xxxxxxxxxxx