Re: terminalmenu ??

On Sun, 7 Nov 1999, Niels Rasmussen wrote:

> Hej rødder

Hej rod :-)

> Ulempen er jo så at man ikke kan starte programmer på andre terminaler
> hvis ikke man er logget ind !! Men kan det ikke laves i et script at når
> man logger sig ind så startes f.eks fire terminaler hvor man ER logget
> på ??

Både og. Som regel kører init 6 mingetty'er på de 6 første virtuelle
terminaler. Det kan du slå fra, eller ændre som du vil

<lege>

Læg det her i din inittab,
s1:2345:respawn:/sbin/mgetty ttyS1
skriv det her i
/etc/mgetty+sendfax/mgetty.config:
port ttyS1
  direct y
  speed 19200
  toggle-dtr n
  ignore-carrier

telinit q

Så kan du logge ind på din anden serielle port fra en vt100 terminal -
f.eks. din palmpilot med terminal emulering - vildt skægt ;-)

</lege>

Du kan selv specificere hvad du vil køre hvor, og med programmet "open"

The open command starts a specified command with the first available
virtual console, or on a virtual console that you specify.

kan du nemt køre programmer på andre virtuelle terminaler, enten de 6
første, eller andre.

> nogle urler ??

Jeg tror open rpm/tar/deb ligger på de fleste distributioner.

Mads

Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
Just because a program takes text commands makes it complex? I love GUI's. I
love using the web. I love WYSIWYG word processors. But I also love CLIs. It
feels more natural to me, as if I'm talking with the computer (granted, the
language isn't english, it's bash, and the vocabulary happens to be whatever's
is my PATH)--I tell it what to do and it does it for me (unlike GUI's where I
have to do everything my own damn self).
                                      - fassler, in response to MS France FUD