Re: Route spg.

Daniel Pedersen wrote:

> Alle mine maskiner har en ip addresse ude på internettet
>
> og jeg får forbindelse til internettet via ppp0 og skal så route det ud til
> andre pc'er dette er bare en test opstilling som jeg senere skal bruge på
> en fastnet forbindelse. så er der ikke noget mere hjælp da det der er skrevet
> ikke hjalp meget.
>
> plz. help mee!!!!!!!!!
Det ville hjælpe en hel del, hvis du skrev hvilken linux distribution
du brugte. Der er stor forskel på redhat, suse og debian, bare for at
tage de 3 mest populære.
Det korte af det lange, er at alle hosts indenfor routeren skal have
routeren stående som default gateway.
Routeren  skal så sættes op uden default gateway normalt, og sådan at
ppp-forbindelsen bliver default gateway, når den kommer op.
Alt dette kan naturligvis kun lade sig gøre, hvis du har en aftale med
en ISP, om at få en statisk ipadresse når du ringer op, eller kan det
ikke lade sig gøre.

--
MVH / Best Regards
Allan Jacobsen