Valg af 3D-kort

Hej.

Jeg overvejer at købe et 3d grafikkort, eller to Voodoo II
udvidelseskort.
Er der nogen der har en fornemmelse af hvad der vil være det bedste køb:
	at købe to brugte voodoo II kort i gennem 'Den Blå Avis' (pris ukendt)
eller
	at købe et tnt / tnt 2 kort. (her set dem til ca. 700 kr.)
Ifølge Nvidias hjemmeside skulle de være lige på trapperne med fuld
OpenGL understøttelse
under linux. (læs. en betadriver kan downloades). Samtidig kan jeg også
se at blandt andet
Quake 3 officielt kun understøtter Glide. Her er det dog lykkedes mig at
fuppe den ved at
omdøbe mit libMesaGl.so til libMesaVoodooGL.so, og det virker omend
meget langsomt (man skal
vente adskillige sekunder for at ændre menuvalg).

Min fornemmelse siger at jeg skulle kunne købe to Voodoo II for omkring
4-500 kr, for
derefter koble dem sammen ( det var da dem man kunne det med ikke? )

Årsagen til at jeg stiller spørgsmålet her er at ydelse under linux har
*meget* højere
proritet end ydelsen under et andet styresystem som jeg forøvrigt ikke
benytter længere :-)

Tak for alle råd der måtte komme.

Andreas

Follow ups